Sivu 1/1

Kyvyt (Discipline powerit)

ViestiLähetetty: 02.12.2009 14:39
Kirjoittaja Kronus
Laitan tähän itselleni muistin vahvistamiseksi hahmon kyvyt, ja miten ja mihin niitä käytetään.

Hanna, ja muutkin, jos sulla ei ole kirjaa saatavilla niin voin toki pistellä muidenkin kykyjä näkyviin.

Re: Kyvyt (Discipline powerit)

ViestiLähetetty: 02.12.2009 14:39
Kirjoittaja Kronus
Animalism 1: Feral whispers

Vampyyri voi kommunikoida tai käskeä eläintä, mikä vaatii katsekontaktin.

Nisäkkäät, petolinnut ja isot liskot (jep ;) ) on helppoja, kalat, selkärangattomat ja hyönteiset mahdottomia kohteita. Määräävä tekijä on otuksen 'peto' ja sen vahvuus - vahvempi ja viekkaampi on parempi.

Pienempiä otuksia voi "käskeä", isompia kannattaa "pyytää". Mikään ei takaa että eläin haluaa totella käskyä, mutta kun se niin tekee, se voi tehdä niin pitkiäkin aikoja ja vietti voi olla hyvinkin vahva. Eläimille vaikeita tai mahdottomia asioita eläimet eivät luonnollisesti tee.

System:

Ns. puhuminen onnistuu ilman heittoa, käskettäessä heitetään Manipulation + Animal Ken. Vaikeus perustuu otuksen luonteeseen, vaihtelee kuudesta ylöspäin (6-8). Olosuhteet voivat vaikuttaa vaikeusasteeseen.

Hahmon oma peto on se mikä eläimen tahdon voi alistaa, ja se pitäisi ottaa huomioon roolipelatessa... Kirinin peto, jos sitä luonnehtia tahtoo, on kiusaava pirulainen joka yllyttää typeryyksiin ja piinaa levottomalla uteliaisuudella.

Re: Kyvyt (Discipline powerit)

ViestiLähetetty: 02.12.2009 17:15
Kirjoittaja Kronus
Chimerstry 1: Ignis Fatuus

Luo simppelin illuusion ("minor, static mirage") joka vaikuttaa yhteen aistiin. Esim. rikin katku, kangastus väliverhosta tai silkin tuntu. Tai ajokortti voi muuttua pressikortiksi tai dollarin seteli voi muuttua viisikymppiseksi.

System:

Kuluttaa pisteen willpoweria. Kestää kunnes tekijä poistuu illuusion läheisyydestä, joku murtaa illuusion (eli epäilee asian aitoutta ja tekee jotain koetellakseen sitä tai omaa auspexia) tai tekijä päättää lopettaa sen.

Re: Kyvyt (Discipline powerit)

ViestiLähetetty: 02.12.2009 17:36
Kirjoittaja Kronus
Presence 1: Awe

Lähelläolijat tahtovat olla lähempänä kyvyn käyttäjää, eikä välttämättä fyysisesti, vaan myös näkemykset kallistuvat kohti käyttäjän näkemyksiä. Joukoissa heikkotahtoiset myöntyvät käyttäjän kannalle ja vahvempitahtoisetkin jäävät helposti oppositioon. Epävarma pohdinta voi vaihtua väkevään vakaumukseen.

Vaikutus rikkoutuu, jos kohde poistuu tilanteesta, samoin kuin vaaran uhatessa. Vaikutuksen alle joutuneet muistavat kokemansa tuntemukset myöhemminkin.

System:

Charisma + Performance, difficulty 7. Alkaen heikkotahtoisimmista (alhaisin WP), kyky vaikuttaa onnistumisien mukaan useisiin ympärillä oleviin:
    1 = 1 henkilö
    2 = 2
    3 = 6
    4 = 20
    5 = kaikki paikallaolijat

Kohteet voivat vastustaa vaikutusta käyttämällä willpoweria: yksi piste vapauttaa vaikutuksesta yhdeksi kierrokseksi, yhtä monta pistettä kuin heitossa oli onnistumisia vapauttaa kokonaan.