1. Öljynporauslautalla alkava urakka

Itse peli, jota pelataan farp-muotoisena.

Re: 1. Öljynporauslautalla alkava urakka

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » 11.03.2010 08:47

Mies on hetken hiljaa. "Tiedätkö, en ole uskonnollinen. En edes tiedä koska olen viimeksi käynyt papilla, enkä edes ole kovinkaan vanha. Ajattelin, että sinä ymmärtäisit." Mies tarttuu Hectorin käteen ja puristaa sitä voimakkaasti, jopa niin voimakkaasti, että Hector tuntee miten hänen luunsa ja jänteensä painuvat lyttyyn. "Olisin voinut käydä lääkärillä, tai..." mies pudistelee päätään. "Mutta uskovatko lääkärit demoneihin! Eivät!" Mies miltei huutaa ja Hector tietää, että jos joku käytävällä ulkopuolella kulkisi, hän olisi kuullut sen. "Demonit, demonit, demonit, ne ovat totta." Mies alkaa pudistella päätään ja irrottaa otteensa Hectorin kädestä vieden kädet ohimoilleen. "Ota ne pois!"
Thaumiel_Nerub
 
Viestit: 33
Liittynyt: 24.11.2009 13:58

Re: 1. Öljynporauslautalla alkava urakka

ViestiKirjoittaja kardinaali » 11.03.2010 17:41

Hector

Hector yllättyi miehen reaktiosta ja hänellä kesti pari sekuntia saada ajatuksensa kasaan. Hän oli ennenkin nähnyt tällaista, hän oli jopa itse saanut samanlaisia kohtauksia. Mutta tämä mies ei vaikuttanut olevan aineissa, joten kohtaus ei johtunut huumausaineiden vaikutuksesta.

"Rauhoitu", Hector sanoi painokkaasti ja kovaa, mutta kuitenkin pehmeästi. Mitä mies nyt viimeiseksi kaipasi, oli kovaa ymmärtämättömyyttä, jonka hän tulkitsisi selän kääntämisenä. Mies oli tullut hakemaan Hectorilta apua ja Hectorin velvollisuus oli siis auttaa häntä. Hän ei vain käsittänyt, miten mies, joka ei ollut uskonnollinen, luuli saavansa apua hänen kaltaiseltaan.
"Minä autan sinua, lupaan sen. Mutta jotta voit luottaa minun apuuni, sinun täytyy uskoa siihen. Kaikki minun tekemiseni, minun apuni, saa voimansa uskosta. Mutta minä luulen", hän lisäsi hitaasti: "Että sinä uskot jo."

Hector nousi seisomaan. Hän tiesi paremmin kuin moni muu, miten suuri vaikutus syboleilla oli sen kaltaisissa peloissa, joita mies näytti kokevan. Monet hänen kollegansa ylenkatsoivat sellaisia eleitä ja luottivat enemmänkin karismaan ja painavaan sanaan. Mutta Hector olikin siinä mielessä eurooppalaisempi.
Hän otti esille Raamattunsa ja pari kynttilää. Lautan turvallisuusvastaava olisi repinyt hiukset päästään (Tai Hectorin päästä) jos olisi tiennyt, että Hector poltti aitoja kynttilöitä. Mutta Hector ei aikonut luopua niin tärkeästä symbolista kuin aito tuli vain jonkun typerän turvallisuusmääräyksen vuoksi. Tulen polttamisella hän kunnioitti arkkienkeli Mikaelia, taivaallisten sotajoukkojen komentajaa.

"Minä sanoin jo aikaisemmin, että ne eivät voi vahingoittaa sinua täällä. Sinun demonisi. Avaa silmäsi ja katso ympärillesi, sinä olet turvassa täällä." Hector istui takaisin alas. Hänen puheensa ja eleensä olivat rauhalliset ja pehmeät. Hän halusi luoda sen illuusion, että he olivat jossain pyhemmässä paikassa, vaikka se olikin hankalaa.
"Mitä sinä olet tehnyt, että ne ovat tulleet? Mieti tarkasti, sillä siihen on syy. Mistä ne ovat tulleet ja mitä ne tahtovat?"
Kuva
Avatar
kardinaali
 
Viestit: 503
Liittynyt: 19.11.2009 12:34

Re: 1. Öljynporauslautalla alkava urakka

ViestiKirjoittaja Kronus » 11.03.2010 19:03

Jack

"Vai johnny ei päässyt? Mitä helkkaria me nyt teemme? Pistä vauhtia siihen..." Jack katsoi mitä mies oli tekemässä. "Voi herran tähden, näin se tehdään." Jack otti veitsen toisen kädestä ja pilkkoi kurkun pienillä nopeilla liikkeillä, tk-tk-tk-tk.

"Tämä tässä" Jack ojensi veitsen takaisin varovasti ja sitä kunnioittaen, kuin antaisi miekkaa härkätaistelijalle viimeistä pistoa varten, "on sivellin, eikä mikään vasara! Meillä ei ole aikaa, niin että opi käyttämään sitä."

Jack teki ruuaksi mitä kykeni, mutta ei ollut tyytyväinen. Hän näytti sen myös syömään tulleille, nyrpeällä ilmeellään. Hän oletti etteivät syöjätkään olleet otettuja.

Kun ruoka oli tarjottu ja syöty, Jack lähti etsimään Johnnyn vuoropäällikköä. Johnnyn esimies oli laittanut Johnnyn paikkaamaan työvuoroa, ja samalla vienyt työntekijän keittiöstä, puhumatta Jackille. Jack oli äkäinen ja aikoi kertoa sen kyseiselle esimiehelle.
"The generation of random numbers is too important to be left to chance."
-Robert R. Coveyou
Avatar
Kronus
 
Viestit: 327
Liittynyt: 19.11.2009 12:57

Re: 1. Öljynporauslautalla alkava urakka

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » 12.03.2010 11:23

Hector

Mies yrittää avautua. "Kaikki alkoi, kun kuulin huhun yhdestä videosta. Olen kuullut paljon noita juttuja, mutta ne on vähän kuin kauhukertomuksia. Enemmän niissä jutuissa on se tarina oleellinen, kuin itse video. Mutta tämä video..." Mies tarttuu palaviin kynttilöihin ja työntää ne silmiinsä.

Jack

Saavut vuoropäällikkösi luokse, joka on juuri kirjoittamassa uusia vuorolistoja. "Ai, terve Jack." Hän huomaa heti Jackin tuohtumuksen. "Tiedän, tämä tuli aika äkkiä. Olen juuri tekemässä vuoroja uudelleen, ja usko tai älä, lintsaaja saa todellakin kuulla kunniansa. Täällä saa vain yhden varoituksen, sen jälkeen lennetään pihalle." Vuoropäällikkö näyttää Jackille, että hän voi halutessaan istuutua. "Näin tyypin jokin aika sitten. Meni papin puheille, ei edes tervehtinyt. Se nilkki on pulassa, sen verran sanon, jos se yhtään lohduttaa."
Thaumiel_Nerub
 
Viestit: 33
Liittynyt: 24.11.2009 13:58

Re: 1. Öljynporauslautalla alkava urakka

ViestiKirjoittaja kardinaali » 15.03.2010 12:41

Hector

"Voi helvetti!" Hector pomppasi jaloilleen. Hän oli tehnyt vakavan virhearvion, mies oli selvästikin tukossa. Tai hullu. Hän juoksi ovelle ja huusi käytävään:
"Lääkäri! Hakekaa tänne lääkäri, nopeasti!"

Sitten Hector palasi katsomaan, oliko mitään, mitä hän saattaisi tehdä miehen hyväksi.
"Paha juttu, paha juttu", Hector mutisi samalla ja tiesi häpeäkseen tarkoittavansa jotain aivan muuta kuin sitä, että mies oli loukkaantunut. Tällainen kohtaus johtaisi totta kai epäilyihin siitä, että mies käyttäisi huumeita.
"Saakutin pikkunisti", Hector kirosi hiljaa tarkastellessaan miehen vammoja.
Kuva
Avatar
kardinaali
 
Viestit: 503
Liittynyt: 19.11.2009 12:34

Re: 1. Öljynporauslautalla alkava urakka

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » 16.03.2010 10:43

Hector

Pahasti silmiään vaurioittanut ja villisti kirkuva mies rauhoitetaan pistoksella Hectorin työhuoneessa ja kannetaan paareilla pois. Esimies tulee vaatimaan raporttia tapahtuneesta. Hector tietää, että hänellä on vaitiolovelvollisuus, mutta esimies haluaa tietää, mitä ihmettä oikein tapahtui. Onhan mies lintsannut vuoronsakin.
Thaumiel_Nerub
 
Viestit: 33
Liittynyt: 24.11.2009 13:58

Re: 1. Öljynporauslautalla alkava urakka

ViestiKirjoittaja kardinaali » 16.03.2010 12:41

Hector

"Hän on henkisesti epätasapainossa", Hector vastasi yksikantaan. Se oli kaikki, mitä hän saattoi kertoa rikkomatta luottamussuhdetta asiakkaaseensa - siis haavoittuneeseen mieheen.
"Te näitte itse miten hän oli vahingoittanut itseään. Ja se tapahtui hyvin nopeasti. En valitettavasti voi kertoa mitä hän puhui, mutta jos otatte ehdotuksia vastaan niin voisin suositella kuuntelemaan itse, mitä hänellä on sanottavanaan. Minä luulen, että hän näki jotain, jota muut eivät kykene näkemään ja se jokin oli hänelle liikaa."

Hector lisäsi viimeisen lauseen samalla, kun hänen hartiansa painuivat aavistuksen verran kasaan. Mies oli totisesti nähnyt jotain, joka sai hänet vahingoittamaan itseään. Ja koska Hector ei ollut nähnyt sitä samaa asiaa, sen täytyi tarkoittaa sitä, että se oli todellinen vain miehelle itselleen. Ja se taas tarkoitti sitä, että jos Hectorilla oli onnea, mies oli hullu. Mutta jos hänellä ei ollut onnea...

"Onko vielä jotain, mitä haluatte minun tekevän? Jos ei, niin voisin poistua", Hector sanoi. Hänellä oli palava halu päästä hyttiinsä miettimään tapahtunutta ja piilottamaan huumeensa.
Kuva
Avatar
kardinaali
 
Viestit: 503
Liittynyt: 19.11.2009 12:34

Re: 1. Öljynporauslautalla alkava urakka

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » 16.03.2010 16:08

Hector

"Ei ole normaalia, että mies työntää palavat kynttilät silmiinsä. Tarkkaile häntä."
Thaumiel_Nerub
 
Viestit: 33
Liittynyt: 24.11.2009 13:58

Re: 1. Öljynporauslautalla alkava urakka

ViestiKirjoittaja Kronus » 16.03.2010 18:54

Jack,
joka oli menossa Johnnyn päällikön luo, ei omansa. BTW, hahmoni teki jo ruuan ja tarjoili sen, ennenkuin lähti päällikön luo. Hektorin tapahtumat ovat siis tapahtuneen jo paljon (tunti-pari) aikaisemin, eikö?

Jack ei aikonut istuutua. Hän halusi näyttää närkästyksensä, ja sitä paitsi hänen asiansa veisi vain hetken. Hän halusi vain ilmaista tuohtuneensa.

"Otit sitten pois minun keittiöapulaiseni, ja laitoit paikkaamaan omaa vuorolistaasi, niinkö? Minä en ole mikään konkari täällä päin, enkä tiedä teidän tavoistanne, mutta minä sanon tämän: minun apulaiseni ovat kaikki kehnoja ja joudun korjaamaan heidän työtään aina, mutta minä tervitsen heitä silti. Kun sinulta puuttuu käsipari, otat sen minulta! Mutta mistä minä otan?! Millä sinä luulet, että minä yksin ruokin sinun alaisesi? Raa'alla, mauttomalla, riittämättömällä ruualla, ettäs tiedät!"

Jackin tilitys oli oikeastaan näytöstä. Hän oli ollut hyvin vihainen aiemmin, mutta enimmäkseen se oli jo mennyt ohi. Silti Jack halusi vaikuttaa äkäisemmältä kuin oli. Hän koki, ettei häntä ja hänen työtään arvostettu. Hän ei varsinaisesti ollut odottanut täällä arvostusta, eikä oikeastaan itsekään arvostanut työtään täällä. Mutta Jack halusi osoittaa paikan konkareille, ettei häntä sopinut pompottaa miten vain. Lisäksi hän aikoi päästä työstään helpolla, ja jos ei voinut saada lisää apulaisia, aikoi tehdä siitä tekosyyn omalle välinpitämättömyydelleen.
"The generation of random numbers is too important to be left to chance."
-Robert R. Coveyou
Avatar
Kronus
 
Viestit: 327
Liittynyt: 19.11.2009 12:57

Re: 1. Öljynporauslautalla alkava urakka

ViestiKirjoittaja kardinaali » 16.03.2010 19:01

Hector

(Oletettavasti tuo joka mulle puhui, oli vielä sen vastaanotolle tulleen miehen esimies?)

Hector kohotti hiukan kulmiaan:
"Minäkö? Ei se ole minun tehtäväni, herra esimies. Se on teidän huolenne, onhan hän teidän alaisenne. Jos hän tarvitsee hengellistä apua, minä olen paikalla. Muuten ongelma ei kosketa minua", Hector pudisti päätään. Todennäköisesti lääkäri joutuisi seuraavaksi lapsenvahdiksi.
Kuva
Avatar
kardinaali
 
Viestit: 503
Liittynyt: 19.11.2009 12:34

EdellinenSeuraava

Paluu Peli

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron