IDEAPANKKI eli mahdollisia kamppisaihioita

Paikka kaikelle viralliselle sekä peleihin liittymättömälle keskustelulle.

IDEAPANKKI eli mahdollisia kamppisaihioita

ViestiKirjoittaja kardinaali » 05.04.2018 11:23

Ajattelin, ettei olisi pahitteeksi koota tänne erilaisia ideoita ja aihioita kamppiksiin. Näitä voi kuka tahansa käyttää jos innostuu kehittämään kamppiksen, jonka haluaa johtaa.

Oma ideani on (edelleen) risteilyillä tapahtuvat katoamiset ja niiden selvittäminen. Koska kyseessä on kamppis, kannattaa idea siirtää koto-Suomesta maailmalle. Esimerkiksi Karibian saarten rsteilyillä katoaa ihmisiä jäljettömiin, eikä heitä koskaan löydetä. Laidan yli putoaminen on tietenkin se todennäköisin syy, mutta entiä jos taustalla on jotain muuta? Tämä idea sopii nykypäivään, mutta myös hiukan taaemmas historiaan. Kuitenkin sotien jälkeiseen aikaan. No, 20-luku voisi käydä myös. Pelaajahahmojen täytyy kuulua tutkimusryhmään, joka selvittää asiaa. Toinen vaihtoehto on, että pelaajahahmot ovat kaveriporukka, joka syystä tai toisesta haluaa tutkia asiaa. (Esim, joku kaveri on saattanut kadota risteilyllä tai porukka haluaa leikkiä sankareita). Eli lyhyiksi faktoiksi koottuna:
LAJITYYPPI: rikos-/murhamysteeripeli
AIKAKAUSI: sotien jälkeisestä ajasta nykypäivään (myös iloinen 20-luku voisi toimia)
TAPAHTUMAPAIKKA: Yhdysvallat, Karibian risteilyt
SYSTEEMI: Ehdottaisin tähän WoD MtA:n Teknokraattia, koska asetelma sopii teknokratian agenteille. Muutkin vaihtoehdot mahdollisia, etenkin jos hahmot ovat kaveriporukka eivätkä edusta "virallista tahoa".
Kuva
Avatar
kardinaali
 
Viestit: 503
Liittynyt: 19.11.2009 12:34

Re: IDEAPANKKI eli mahdollisia kamppisaihioita

ViestiKirjoittaja Kronus » 06.04.2018 12:36

Idea:
Merkittävien sukujen välinen kamppailu vaikutusvallasta, voimasta ja kunniasta Pohjois-Italiassa myöhäiskeskiajalla, renessanssin kynnyksellä. Saman kaupungin suvut eivät voi käydä avoimeen sotaan keskenään, vaan sen sijaan käyttävät vakoilua, kiristystä, uhkailua ja muita mafia-taktiikoita saadakseen muista yliotteen. Sukujen verkostot ulottuvat laajalle ja jopa yön hirviöt vannovat uskollisuutta suvunvanhimmille.

Asetelma:
Kaupunkivaltiot ovat irrottautuneet Pyhän keisarikunnan otteesta, yhtäältä keisarin vallan haastavan Vatikaanin kasvavan mahdin avulla, toisaalta entisiä valta-asemiaan havittelevan Bysantin tuella. Merenkäynti ja kauppa tuovat uutta rikkautta alueelle, mutta myös vieraita vaikutteita ja valloittajia.

LAJITYYPPI: mafia keskiajalla / rikosdraama
AIKAKAUSI: jotain välillä 1100-1300
TAPAHTUMAPAIKKA: Pohjois-Italialainen kaupunki. Voisi toimia muuallakin
SYSTEEMI: Dark Ages Vampire
"The generation of random numbers is too important to be left to chance."
-Robert R. Coveyou
Avatar
Kronus
 
Viestit: 327
Liittynyt: 19.11.2009 12:57

Re: IDEAPANKKI eli mahdollisia kamppisaihioita

ViestiKirjoittaja Thaddeus Tripp » 09.04.2018 21:37

IDEA: Kekkosen 60/70-luvun taitteen Suomen x-files/twinpeaks henkinen setti. Suojelupoliisin valtuutuksella toimivat agentit/asiantuntijat tutkivat tapauksia joissa epäillään yliluonnollista toimintaa.

ASETELMA: Suomi on murroksessa, työikäinen väestö muuttaa suurkaupunkeihin ja agraariyhteiskunta teollistuu. Kulttuurimaailma kuohuu uusista liberaaleista teoksista ja moraalikäsityksiä pohditaan. Sosialistinen nuorisotoiminta on saavuttamassa huippunsa. Valtiovieraita ja muita merkkihenkilöitä koti- ja ulkomailta kestitään virka-asunnoissa, saunoissa ja hotelleissa. Supon sisällä KGB:n soluttautumisen pelko saattaa ajaa epäilyttävämmistä taustoista olevat agentit "vähemmän kriittisiin" tehtäviin, tai hahmot ovat siviilipuolen "asiantuntijoita" tms. - joka tapauksessa, kytkökset suoranaiseen poliisitoimintaan olisivat vähäisempiä. Miten estetään selvänäkijöiden vakoiluyritykset? Onko silmäätekevillä poliitikoilla ja teollisuuspatruunoilla luurankoja kaapeissa, ja ovatko ne ihmisten luurankoja laisinkaan? Voiko kirousta laskea vaalivilpiksi?

LAJITYYPPI: Vaihtoehtohistoria(?), body horror, hyvät herrat, twin peaks, x-files
AIKAKAUSI: 60/70-taite
TAPAHTUMAPAIKKA: Turku, Tampere, Kuopio, Tornio, itäraja...
SYSTEEMI: CoC tai "oma satku", jota pitäis pelitestata :)
Avatar
Thaddeus Tripp
 
Viestit: 79
Liittynyt: 17.10.2010 15:29

Re: IDEAPANKKI eli mahdollisia kamppisaihioita

ViestiKirjoittaja kardinaali » 10.04.2018 21:02

Laitan tänne vielä toisen idean jonka muistin. Olen tämän kehitellyt jo puoli vuotta sitten alunperin one shotiksi.

Peli on MtA, jossa hahmot ovat Order of Hermeksen Lontoon chantryn jäseniä. Englannin maaseudulla, ei niin kovin kaukana Lontoosta, sijaitseva pieni Hermeksen chantry tuhoutuu rajussa tulipalossa eräänä loppukesän yönä. Yksikään chantryn asukas ei selviä palosta hengissä kertoakseen, mistä kammottava onnettomuus sai alkunsa. Poliisi ja palokunta selvittävät palon syytä, mutta Hermeksen maagit lähettävät omat tutkijansa asialle. Hermeetikoilla on syytä epäillä, ettei palo saanut alkuaan pölyisestä jääkaapista tai televisiosta. Yhtä tärkeää kuin selvittää, mitä todella tapahtui, on auttaa poliiseita ja palokuntaa kirjoittamaan raporttiinsa jokin sellainen syy tapahtumille, jonka hekin pystyvät ymmärtämään. Ja mikäli paljastuu, että onnettomuuden seurauksena lähialueille on tullut vahinkoa esim karanneiden maagisten eläinten muodossa, tai jokin taika on alkanut vaikuttaa alueella, tulee tutkijoiden tietenkin korjata myös tämä. Mieluiten ennen kuin traditioneuvosto tai teknokratia kuulee asiasta. Kyseessä on myös ylpeän Hermeksen tradition maine.

Hahmot ovat hermeetikkoja, mutta eivät mitenkään välttämättä chantrynsa parhaita tai edes tehtävään muuten pätevimpiä. Syitä ottaa tehtävä vastaan on monia: halu näyttää oma kyvykkyytensä, tehtävä on osa koetta, joku läheinen maagi kuoli tulipalossa, hahmo on aidosti pätevä ja chantryn johtaja ehdottaa tehtävää hänelle, tehtävä on keino välttää jokin rangaistus, hahmo on tylsistynyt ja kaipaa jännitystä, hahmo on onnenonkija joka haluaa etsiä aarteita raunioista, hahmo epäilee salaliittoa Hermeksen sisällä, hahmo haluaa saavuttaa valtaa poliisiin tai palokuntaan nähden, hahmo on janissari, eli Hermeksen oma salainen poliisi

AIKAKAUSI: 80-luvulta nykypäivään
LAJITYYPPI: mysteeri, salapoliisi
TAPAHTUMAPAIKKA: Lontoo ja Englannin maaseutu
SYSTEEMI: Mage the Ascension.
Kuva
Avatar
kardinaali
 
Viestit: 503
Liittynyt: 19.11.2009 12:34

Re: IDEAPANKKI eli mahdollisia kamppisaihioita

ViestiKirjoittaja kardinaali » 05.07.2018 16:53

Miksei täältä pankista voisi napata ideaa jollekin kesäpelille? Koittaisi saada isompaa porukkaa koolle ja pelata vaikka one shotin?
Kuva
Avatar
kardinaali
 
Viestit: 503
Liittynyt: 19.11.2009 12:34


Paluu Yleinen keskustelu & admin-ilmoitukset

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron