Ajattelin, ettei olisi pahitteeksi koota tänne erilaisia ideoita ja aihioita kamppiksiin. Näitä voi kuka tahansa käyttää jos innostuu kehittämään kamppiksen, jonka haluaa johtaa.
Oma ideani on (edelleen) risteilyillä tapahtuvat katoamiset ja niiden selvittäminen. Koska kyseessä on kamppis, kannattaa idea siirtää koto-Suomesta maailmalle. Esimerkiksi Karibian saarten rsteilyillä katoaa ihmisiä jäljettömiin, eikä heitä koskaan löydetä. Laidan yli putoaminen on tietenkin se todennäköisin syy, mutta entiä jos taustalla on jotain muuta? Tämä idea sopii nykypäivään, mutta myös hiukan taaemmas historiaan. Kuitenkin sotien jälkeiseen aikaan. No, 20-luku voisi käydä myös. Pelaajahahmojen täytyy kuulua tutkimusryhmään, joka selvittää asiaa. Toinen vaihtoehto on, että pelaajahahmot ovat kaveriporukka, joka syystä tai toisesta haluaa tutkia asiaa. (Esim, joku kaveri on saattanut kadota risteilyllä tai porukka haluaa leikkiä sankareita). Eli lyhyiksi faktoiksi koottuna:
LAJITYYPPI: rikos-/murhamysteeripeli
AIKAKAUSI: sotien jälkeisestä ajasta nykypäivään (myös iloinen 20-luku voisi toimia)
TAPAHTUMAPAIKKA: Yhdysvallat, Karibian risteilyt
SYSTEEMI: Ehdottaisin tähän WoD MtA:n Teknokraattia, koska asetelma sopii teknokratian agenteille. Muutkin vaihtoehdot mahdollisia, etenkin jos hahmot ovat kaveriporukka eivätkä edusta "virallista tahoa".