John McKinley 2 (Google Docs-tiedostosta)

Rakkautta ja anarkiaa

John McKinley 2 (Google Docs-tiedostosta)

ViestiKirjoittaja ChristinaDeath » 15.06.2014 19:23

Hei! Laitoin teidän gmail-sähköposteihin linkkijaon! Viestissä olevan linkin kautta pitäisi päästä tsekkailemaan Google Docs -tiedostoa, johon oon laittanut Johnin tarinan + hahmokaavakkeen.
Avatar
ChristinaDeath
 
Viestit: 7
Liittynyt: 01.11.2011 10:17

Re: John McKinley 2 (Google Docs-tiedostosta)

ViestiKirjoittaja Kronus » 15.06.2014 20:02

Eli foorumiviesti, jossa viitataan sähköpostiin, jossa linkitetään dokumenttiin, joka sisältää itse asian...

Voiskos tätä kuviota nyt vähän yksinkertaistaa?

Sähköposti todettiinkin jo periaatteessa huonoksi paikaksi pelimateriaaleille. Google docsit eivät nyt tavoita Siniä, joten sinne jos tehdään matskua niin ne pitää toimittaa erikseen Sinille sähköpostilla tms. Siksi suosittelen kokoamaan matskut kollektiivisesti foorumille, tänne kun kaikilla on nyt jo pääsy. Olisi parasta pitää pelin yhteiset materiaalit yhdesä paikassa, kaaoksen minimoimiseksi (Itse käytän usein docsia juttujen kirjoittamiseen ennen kuin julkaisen niitä, koska siellä kaikki pysyy hyvin tallessa).

Foorumin väriteemaa voi vaihtaa näin:
-Ylävalikosta "Omat asetukset"
-> vasemmasta valikosta "Asetukset"
-> Käytettävä tyyli
Itse käytän melko neutraalia "Avalon Green" teemaa (tosi vaalean vihreä pohja, musta teksti), Sinillä on "ProDark"

EDIT: Hyvä caitiff-hahmo, muuten! Ei ole meillä caitiffeja pelaajahahmoina ikinä ollutkaan. Mutta docs-lomakkeesta ei käy selväksi hahmon disciplinet eikä backgroundit, ne eivät näy ollenkaan.
"The generation of random numbers is too important to be left to chance."
-Robert R. Coveyou
Avatar
Kronus
 
Viestit: 327
Liittynyt: 19.11.2009 12:57

Re: John McKinley 2 (Google Docs-tiedostosta)

ViestiKirjoittaja ChristinaDeath » 16.06.2014 17:30

Okei, yritän opetella tämän foorumin käyttöä. Itselleni tämä on vähän vieras alusta, kun taas Google Docs ym. ovat tutumpia. Ja itse en näe kaaosta siinä, jos käyttää useampaa eri alustaa/ohjelmaa/sivustoa/muuta vastaavaa, johtuu kenties siitä että olen ihmisenä muutenkin "sekalainen" ts. montaa asiaa yhtä aikaa pyörittävä persoona :D. Mutta ymmärrän toki jos edellä kuvailemani toimintamalli tuntuu muiden mielestä kaaokselta.
Avatar
ChristinaDeath
 
Viestit: 7
Liittynyt: 01.11.2011 10:17

Re: John McKinley 2 (Google Docs-tiedostosta)

ViestiKirjoittaja Kronus » 17.06.2014 10:14

Tämä meikäläisen askeettinen malli on työssä opittua. Itsellleen kun tekee niin pystyy käyttämään alustoja ristiin rastiin. Mutta kun dokkareita ja linkkejä pitää jakaa yhteistyössä tiimin kesken, niin vain minimaalinen määrä alustoja on tehokasta. Jos jokainen jäsen tuo kaksi tai kolme uutta sovellusta, ja vaikka ne olisivat kuinka hyviä ja tehokkaita, niin se kirjautumis- ja näkemisoikeuksien managerointi ja käytön opettelu ja toisten opastus ja väistämättä eteentulevat ongelmatilanteet ja niiden selvittely silti haukkaa niin ison osan työajasta, että tehokkuus vain laskee. Ja ajan myötä ongelmat eivät aina selviä, vaikka niin luulisi, vaan ne usein kertaantuvat.

Ja se on myös työssä opittu, että ongelmatilateita tulee aina, kun softan määrää lisätään. Mikään ohjelma ei ikinä toimi niinkuin luulisi. Ei edes vaikka sen itse olisi kirjoittanut. kun meilläkin tavoite oli nyt yksinkertaisesti jakaa hahmojemme statsit keskenämme, niin vain minimalistinen lähestymistapa meni jotakuinkin kerralla putkeen. Foorumiteksti ei ole kovin kaunista, mutta sieltä ainakin selviää koko hahmiksen sisältö. Pdf-lomake nielaisi yhden hahmon taustatarinan ja pakotti turvautumaan foorumiin. Roll20:ssä olevien hahmojen backgroundit ja disciplinet ovat edelleen hämärän peitossa. Ja olisin voinut ennustaa, että jotain tällaista tulee. Lisää softaa == lisää mutkia matkaan.

Ja nyt perheellisesnä olen todennut, että omaa vapaa-aikaa on rajallisesti, huomattavasti vähemmän kuin ennen. Työssä opitut ajanhallintakikat ovat tulleet tärkeisksi myös vapaa-ajalla, jotta siitä saa kaiken irti. Haluan käyttää mahdollisimman paljon aikaa pelaamiseen ja mahdollisimman vähän aikaa ohjelmien ja tiedostojen käsittelyyn.

Foorumi ei siis ole ainoa minimaalisen softatason ratkaisu. Se on minulle tuttu. Myönnän, että yllätyin siitä että foorumi ei olekaan kaikille tuttu alusta. Muistan ajan kun käytännössä kaikki sosiaalinen kanssakäyminen netissä tapahtui foorumien (ja ircin) kautta. Tästä siis tuntuu olla wanha patu.

Vaihtoehtona foorumille näkisin lähinnä driven. Drive tulkkaa pdf:iä (oikein?) ja muita tiedostoja, mutta ainakin drive-natiivien tiedostojen (teksti, taulukko yms.) käyttö olisi ongelmatonta. Siellä tiedostot on varmaan mahdollista järjestää kansioihin, niin että järjestys pysyy siistinä. Tämä on fooruminkin etu, foorumilla tekstit pysyvät alueillaan ja löytyvät helposti. Foorumi on kyllä hieman kankeampi (tekstejä vaikeampi siirrellä paikasta toiseen, alueiden luominen ei onnistu kaikilta), mutta kuinka paljon meidän todella tarvitsee säätää tiedostohierarkian kanssa? Yksi iso etu foorumille on juuri tällainen keskustelu, mitä varten se on luotukin. Foorumilla voi vaihtaa näitä ajatuksia tehokkaasti, enkä keksi mikä sen drivessä korvaisi.
"The generation of random numbers is too important to be left to chance."
-Robert R. Coveyou
Avatar
Kronus
 
Viestit: 327
Liittynyt: 19.11.2009 12:57


Paluu Route 66, -67

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron