[Mekaniikka] Call of Kult

Kuvaus itse pelistä, kuvaukset NPC hahmoista ja kaupungista (miljööstä) sekä kaikki pelin sääntömekaaninen vääntö.

[Mekaniikka] Call of Kult

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » 16.02.2010 19:56

Alkusanat

Pelin säännöt on sekoitus kahden pelin säännöistä. Call of Cthulhu sekä Kult. CoC-säännöt teille ovatkin tutut ennestään, Kultista en ole varma. Kuitenkaan Kultin säännöistä ei tarvitse aikaisempaa tuntemusta. Call of Cthulhun mielenterveyssäännöt korvaa Kultin mental balance-säännöt, jotka kerrotaan tässä.

Call of Kult säännöt

Hahmonluonti

Hahmo luodaan CoC sääntöjen mukaan. Minulla on käytössä 5th edition, mutta ilmeisesti eri edikoissa ei ole eroja*. 1990-luvun hahmolomake löytyy täältä. Teillä ne valmiiksi olikin, tuo on lähinnä eroavaisuuksien takia.

Kun hahmo on luotu normaalisti ohjekirjan mukaan, tehdään seuraavat muutokset (sovellettu Kultista):

Charasteristicseissa "Cthulhu Mythos" korvataan "Illusion Terrorilla".
Sanity Points vaihtaa nimeksi "Mental Balance".
Cthulhu Mythos vaihtaa nimeksi: "Illusion Terror".

Taidoissa Cthulhu Mythoksen voi vetää yli. Se on tarpeeton.

^Noista myöhemmin.

Säännöt menevät normaalisti CoC ohjekirjan mukaan. Pieniä poikkeuksia on:
Taitoheitossa 1-5 kriittinen onnistuminen, jotain hyvää tapahtuu. Kuitenkaan alle 25% taidolla ei voi saada kriittistä onnistumista, jolloin tulokset 1-5 ovat vain automaattinen onnistuminen negatiivisista miinuksista huolimatta.
Taitoheitossa 96-99 on aina epäonnistuminen huolimatta taitoarvosta.
Taitoheitossa 100 on kämmäys. Jotain kurjaa sattuu.

Kokemus

Aina kun hahmo saa kokemusmerkin, hän voi heti tilanteen rauhoituttua yrittää kehittää taitoaan pelin normaalien sääntöjen mukaan (1D100 > taito = +1D10%). Tämä johtuu siitä, että muut hahmot käytännössä eivät kehittyisi ollenkaan.

Mental Balance & Mielen järkkyminen

Mental Balance korvaa Sanity Pointsit, mutta toimii samoin.

Jos hahmo kokee jotain kamalaa, pelaaja heittää Mental Balance heiton (kuten heittäisi SAN-heiton). Jos heitto on < nykyinen MB, hahmo menettää pienimmän mahdollisen määrän MB-pisteitä (kuten CoC, esim 0/1D4). Jos heitto on > nykyinen MB, hahmo menettää maksimimäärän MB-pisteitä (0/1D4.


Hahmo kärsii tilapäisestä mielenhäiriöstä, jos hän menettää yhdellä kerralla 5 tai enemmän MB-pisteitä. CoC taulukosta heitetään tilapäisen mielenhäiriön kesto. Lisäksi heitetään vielä toinen MB-heitto. Jos tulos on enemmän kuin nykyinen MB, hahmo näkee illuusion läpi! Onnistunut Idea-heitto voi auttaa tässä... mutta siitä pelin kuluessa...
Mitä matalempi Mental Blance, sitä vaikeampi on onnistua pitämään itsensä kasassa, mutta helpompi nähdä illuusion läpi (mikä ei tosin yhtään auta selväjärkisenä pysymistä).

Illusion Terror korvaa Cthulhu Mythoksen, mutta toimii samoin.

Kun hahmo kohtaa jotain yliluonnollista, hän menettää 5 pistettä jos se on ensimmäinen kerta. Seuraavilla kerroilla hän menettää 1 pisteen per kerta kohdatessaan saman. Nämä vähennetään Illusion Terror arvosta. Mental Balance ei voi koskaan nousta korkeammaksi, kuin Illusion Terror-arvo. Hahmo on yksinkertaisesti nähnyt liikaa palatakseen normaaliksi.

*(Itsekin muistan suomalaisesta versiosta, että tuossa engl. säännöt ovat samat, fluffia vain enemmän).

Xyxymyxiä?

Ja hahmon tiedot voinette postata tänne?
Thaumiel_Nerub
 
Viestit: 33
Liittynyt: 24.11.2009 13:58

[Hahmolomake] Copy+paste

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » 16.02.2010 20:01

Nimi ja perustiedot.

    STR:
    DEX:
    INT:
    CON:
    APP:
    POW:
    SIZ:
    SAN:
    EDU:
Idea:
Luck:
Know:

DMG Bonus:
99 - Illusion Terror:

Mental Balance:
Hit Points:

Taidot:

Aseet ja varusteet:

Muuta:
Thaumiel_Nerub
 
Viestit: 33
Liittynyt: 24.11.2009 13:58

Re: [Mekaniikka] Call of Kult

ViestiKirjoittaja kardinaali » 17.02.2010 11:29

Nimi ja perustiedot. Hector Diefendorf, 31v, protestanttipappi
Virka lautalla oli ainoa työ, jota Hector enää sai huumeidenkäytön vuoksi. Seurakunnan paimenia kun ei noin vain eroteta, mutta työpaikkaa voi toki huonontaa. Joutui siis lähtemään kotiseurakunnastaan sosiaalisen painostuksen vuoksi (tarkemmin sitten siitä siinä kirjoittamassani tarinanpätkässä hahmo-osiossa).

STR: 9
DEX: 10
INT: 15
CON: 14
APP: 7
POW: 16
SIZ: 9
SAN: 80
EDU: 17

Idea: 75
Luck: 80
Know: 85

DMG Bonus:
99 - Illusion Terror:

Mental Balance: 80
Hit Points: 11

Taidot:
art (drawing)
fast talk
psychology
theology
other language (germany)
other language (latin)
occult
history
first aid
(+ "street knowledge" tai joku sellainen vapaavalintainen kyky liittyen siihen, että osaa liikkua alamaailmassa -> huumeiden käyttäjä kun on)



Aseet ja varusteet:

vaatteet (näitä varmaan vähän enemmän, vapaa-ajalle ja työhön)
läppäri
jotain lukemista
piirustuspaperia, kynät ja piirustushiiltä (piirtelee hallusinaatioitaan)
huumeneuloja, heroiinia
opiaatteja pillerimuodossa (siis katukaupasta ostettuja kolmiolääkkeitä)
sidetarpeet, puhdistusainetta ja vähän muuta ea-tavaraa haavojen ja tulehdusten hoitoon
särkylääkkeitä

(Ammattiin liittyvät tavarat varmaankin työpaikan puolesta lautan kappelissa?)


Muuta:
Viimeksi muokannut kardinaali päivämäärä 17.02.2010 12:00, muokattu yhteensä 1 kerran
Kuva
Avatar
kardinaali
 
Viestit: 503
Liittynyt: 19.11.2009 12:34

Re: [Mekaniikka] Call of Kult

ViestiKirjoittaja Kronus » 17.02.2010 11:51

Jack Moschet, viiden tähden ravintolan entinen kokki. Sai potkut tehtyään virheen, kun vaikutusvaltainen asiakas sai ruokamyrkytyksen. Ravintola säilytti maineensa Jackin uran kustannuksella. Vihapäissään Jack kavalsi ravintolalta ison summan rahaa, ja häipyi sitten öljynporauslautalle piileskelemään saaliineen.

STR: 9
DEX: 9
INT: 15
CON: 9
APP: 8
POW: 14
SIZ: 11
SAN: 70
EDU: 13

Idea: 75
Luck: 70
Know: 65

DMG Bonus: 0
99 - Illusion Terror:

Mental Balance: 70
Hit Points: 10

Taidot:
  • Accounting
  • Bargain
  • Chemistry
  • Conceal
  • Craft: Cooking
  • Drive Auto
  • Law
  • Sneak

Aseet ja varusteet:

Elämä pienoiskoossa, eli mitä matkalla tarvitsee ja pariin laukkuun mahtuu. Vaatteita, läppäri, pari kirjaa (ainakin joka toinen liittyy ruuanlaittoon), matkashakkipeli, tupakkaa. Lisäksi saalis, eli käteistä rahaa, keittiöön tai ruokavarastoon kätkettynä.

Muuta:

Hahmot ovat varmaan sitten kämppikset. Voisi auttaa peliä.
"The generation of random numbers is too important to be left to chance."
-Robert R. Coveyou
Avatar
Kronus
 
Viestit: 327
Liittynyt: 19.11.2009 12:57


Paluu Pelin kuvaus, NPC:t, kaupunkikuvaus ja säännöt

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa

cron