Peli?

Alue pelaajien omille keskusteluille. Täällä voi kysellä pelin säännöistä tai muista peliteknisistä asioista. Keskustella voi myös kaikesta peliin liittymättömästä.

Peli?

ViestiKirjoittaja kardinaali » 08.03.2010 18:56

Tuleekohan tästä pelistä mitään? Kun tuntuu, että tää ei oikein pääse edes alkuun. Meillä on sen verran paljon pelejä meneillään, että jos pj:lla ei ole tälle aikaa eikä kiinnostusta, niin voidaan unohtaa. Mutta jos taas johtamishaluja on, niin kyllä me pelataan. Mutta tää tahti on lähinnä turhauttavaa, eli jos tämä näin jatkuu, niin mun mielestä voidaan lopettaa ennen kuin aloitetaankaan.
Kuva
Avatar
kardinaali
 
Viestit: 503
Liittynyt: 19.11.2009 12:34

Re: Peli?

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » 10.03.2010 08:24

Kyllä, tahti on mitä on näköjään... taas. En tiedä mikä siinä on. Haluja löytyy, mutta motivaatio on hankalaa. Motivaatiolla en tarkoita mitään kampanja- tai pelaajaperäistä, vaan lähinnä kaikkea muuta, mitä ympärillä pyörii. Tiedättehän, irl haittaa huomattavasti pelaamista. Yksi ongelma lienee myös se, että tämä on toisella foorumilla. Noita seurattavia sivuja on jo aika paljon, ja tämä on uusi siellä. Vaatii siis "tottumista", että tänne osa logata. Jotenkin, kun tästä ei ole iskostunut vakiopaikka vielä, niin täällä ei tule käytyä, jolloin jotenkin peli unohtuu. Pitäisi olla joku RSS-feed, mistä näkisin aina iGoogleen mennessäni, että "hei, toi!" Anyways!

Do you kick me out or gimme a change? Up to you.
Thaumiel_Nerub
 
Viestit: 33
Liittynyt: 24.11.2009 13:58

Re: Peli?

ViestiKirjoittaja kardinaali » 10.03.2010 10:46

Musta on peliä tärkeämpää se, että kaikilla oikeasti on motivaatiota ja hauskaa. Jos pelille on liikaa tosielämän esteitä, niin sitä ei kannata alkaa väkisin raahaamaan mukanaan kuin kivirekeä. Silloinhan se on pääasiassa ikävää, mikä ei ole pelin tarkoitus. Itseni toisamisenkin uhalla sanon, että meillä tosiaan on paljon kamppiksia meneillään, eikä meidän takia tarvi kokea tätä peliä mitenkään velvollisuudeksi.

Eli kyse on puhtaasti siitä, että peliä jatketaan kunhan se on kaikille mielekästä. Jos on motivaation puutetta, niin ei se pakottamalla löydy. On ihan hyvä välillä istahtaa alas ja tauottaa koko harrastusta. Kuukauden tai kahden totaalinen tauko koko hommaan puhdistaa mielettömästi fiilistä ja tuo mukanaan kaikkia uusia ideoita ja ennen kaikkea sitä motivaatiota.

Mulle peli on mielekäs, jos siinä on ideaa, pj:lla on homma hanskassa ja se etenee soljuvaan tahtiin. Loppujen lopuksi pj:n fiilis tekee eniten, koska se heijastuu koko pelimaailmaan.
Kuva
Avatar
kardinaali
 
Viestit: 503
Liittynyt: 19.11.2009 12:34

Re: Peli?

ViestiKirjoittaja kardinaali » 12.04.2010 12:55

Jos pj unohtaa pelinsä olemassaolon niin on varmaan tulkittava, että pj haluaa pelin kokevan hiljaisen kuoleman? En tiedä olenko se vain minä vai mitä, mutta minulla ei ole tapana unohtaa johtamiani pelejä. Kun ne lopetetaan niin lopetetaan kunnolla. Kenestäkään ei ole kivaa kun pelit roikkuvat.

Lisäksi tässä pelissä on ihan liikaa sellainen hälläväliä-fiilis. Peli etenee kerran kahdessa viikossa max ja pj:n viestit ovat epäselviä, epäjohdonmukaisia ja pelaajilla ei ole mitään käsitystä siitä kenelle puhuvat ja miksi. Tämähän voi olla suunniteltuakin, mutta ainakin minusta tuntuu siltä, että peliä johdetaan 'vasemmalla kädellä'. Onko tämän luurankoa mietitty alkuasetelmaa pidemmälle? Jos taas tunnelma on tarkoituksella luotua, niin voisi antaa siitä näyttöä.

Tämä ei ole mitään henkilökohtaista pelinjohtajaa kohtaan. Tämä on vain pelaajan kritiikkiä tätä kyseistä kamppaniaa kohtaan. Olen jo monta kertaa todennut, että tosielämän asiat pitää laittaa pelin edelle eikä kannata pelata jos siihen ei löydy aikaa ja motivaatiota. Mutta sen lopettamisen kanssa pitää olla rehellinen sekä itselleen että pelaajille.

Edelleenkään tarkoitus ei ole pahoittaa kenenkään mieltä. Luulen, että tässä voi olla myös peliryhmien välinen kulttuurillinen väärinkäsitys. Meillä pelinjohtajat ovat aktiivisia ja joutuvat vastaamaan nopeastikin pelaajien suunnanmuutoksiin ja muihin yllätyksiin. Kaikki tämä onnistuu vain silloin, kun pelinjohtajalla on varma ote omasta seikkailumaailmastaan. Hän tuntee npc-hahmonsa näkyvät ja piilotetut motivaatiot ja ennen kaikkea hän tietää, miten hänen luomansa maailma reagoi pelaajien toimiin. Tämä ei tarkoita sitä, että pj:lla on valmiiksi käsikirjoitettu seikkailu, johon pelaajat eivät voi vaikuttaa. Pj on kuitenkin johtaja vaikka hän improaisikin, eikä tätä asiaa sovi unohtaa. Ainakin jos itselleni pelaajana tulee se tunne, että minä vedän pelinjohtajaa talutusnuorassa, niin peli alkaa tuntua ikävältä. Pj on oikeasti Atlas, se on myös yksi syy siihen, miksi itse haluan välillä myös pelata.
Kuva
Avatar
kardinaali
 
Viestit: 503
Liittynyt: 19.11.2009 12:34


Paluu OOC alue

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa

cron