1. Öljynporauslautalla alkava urakka

Itse peli, jota pelataan farp-muotoisena.

Re: 1. Öljynporauslautalla alkava urakka

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » 25.03.2010 07:59

Jack

Hänen esimiehensä miettii hetken ratkaisua. Kokki on erittäin tärkeä osatekijä aluksella, ja vastuussa muun miehistön hyvinvoinnista.
"Ehdotan kompromissia. Sinulle tuodaan maista yksi virallinen apulainen, ja toinen apulaisistasi on kiertovuorossa? Tyydyttääkö se sinua? Näin sinulla olisi aina yksi asiantunteva henkilö paikalla."

Hector

"Hän avautui ensin sinulle, eikä esimerkiksi aluksen lääkäreille tai psykologille. Eikö siinä ole jo vastuuta sinullekin?"

Huom! Aikajana voi tällä hetkellä olla hahmojen välillä tunnin pari sekaisin, mutta se periaatteessa ei ole oleellista. Aika saadaan kiinni ns. luppoajan koittaessa. Hahmot saattavat olla työnsä puolesta aktiivisia eri kellonaikoihin.
Thaumiel_Nerub
 
Viestit: 33
Liittynyt: 24.11.2009 13:58

Re: 1. Öljynporauslautalla alkava urakka

ViestiKirjoittaja kardinaali » 25.03.2010 12:50

Mielestäni se on oleellista, jos me nyt keskustelemme eri aikaan saman henkilön kanssa? Tai näin ainakin minä päättelin. Silloin siis se mies joka keskustelee Hectorin kanssa kello 0h, keskustelee Jackin kanssa kello 0+2h ja hänellä on jo tiedossaan se keskustelu, jonka on käynyt Hectorin kanssa. Se vaikuttanee suoraan siihen, mitä hän puhuu Jackille?? Voi myös olla, että kyseessä ei ole sama npc. Asioiden helpottamiseksi olisi ihan ok, että npc:t olisi jossain esitelty tai että niillä edes olisi nimet...

Hector

Hector tuijotti hetken miestä uskomatta korviaan. Hän tiesi, että sanomisissaan oli oltava tarkkana, sillä suullinen sopimus oli lain mukaan yhtä pitävä kuin kirjallinenkin. Ja mitä Hector viimeiseksi halusi, oli joutua juridiseen vastuuseen jostakin viikonloppunarkkarista.

"Aivan, nyt minä käsitän mitä te tarkoititte", Hector vastasi ja puhui tarkoituksellisen hitaasti, jotta mies voisi tallentaa muistiinsa joka sanan:
"Te tarkoititte, että minulla on moraalinen vastuu tarkkailla miehen vointia, eikö niin? Mutta siinä te olette askeleen jäljessä, sillä minulla on moraalinen vastuu kaikista lampaistani. Erityisen lähelle haluan ottaa ne eksyneet lampaat, jotka tarvitsevat kannustusta ja tukea. Teidän ei tarvitse kertoa minulle, ketkä ovat näitä eksyneitä lampaita. Mutta", hän kohotti hiukan kättään ja osoitti kalpealla, laihalla sormellaan miestä:

"Teillä on juridinen vastuu hänen hyvinvoinnistaan. Olette hänen esimiehensä. Tämä on työympäristö ja teidän vastuullanne on tarkkailla, onko jokin työntekijöistänne henkisesti epätasapainossa ja ohjata hänet asianmukaiseen hoitoon. Te ette voi kiertää lain asettamaa vastuutanne sanomalla, että työntekijä ei tullut puhumaan teille ongelmistaan. Teidän työtänne on tarkkailla, onko työntekijöillänne ongelmia, jotka voivat aiheuttaa vaaratilanteita! Teidän on aktiivisesti puututtava työntekijöidenne hyvinvointiin!" Viimeisen lauseen Hector melkein huusi. Hän oli kiukkuinen siitä, että puutteellinen turvavalvonta oli aiheuttanut mahdollisia ongelmia hänelle itselleen. Toisaalta jos esimies oli yhtä välinpitämätön ongelman selvittämisen suhteen kuin mitä hän oli ollut sen ennaltaehkäisemisen suhteen, ei Hectorilla pitäisi olla hätää. Miehelle tuskin tehtäisiin verikokeita.

"Ymmärrämmekö me toisiamme?" Hector kysyi ja tarkosi miehelle kättään.
"Te hoidatte työnne ja minä hoidan työni. Minä en yritä ymmärtää teidän työtänne, eikä teidän kannata yrittää ymmärtää minun työtäni. Mutta oman työni vuoksi olen aikaisemminkin joutunut tekemisiin juridisten vastuiden ja niistä aiheutuvien ymmärtämisongelmien kanssa ja haluan tehdä heti selväksi teille sen, että te ette voi asettaa minulle sellaista vastuuta."
Kuva
Avatar
kardinaali
 
Viestit: 502
Liittynyt: 19.11.2009 12:34

Re: 1. Öljynporauslautalla alkava urakka

ViestiKirjoittaja Kronus » 28.03.2010 12:52

Jack

Jack yllättyi ja ilahtui. Hänen mielialansa kirkastui välittömästi.

"Ihan vakituinen, ammattitaitoinen keittiöapulainen? Loistavaa! Kyllä, se sopii! Kyllä, sitten me teemmekin ihmeitä. Saatte nähdä. Ette tule katumaan."

Jack ei ollut kuvitellut tällaista käännettä. Hän oli valmistautunut riitelemään ilman toivoa olosuhteiden muuttumisesta, ainakaan näin nopeasti. Häntä hieman nolotti töykeä käytöksensä.

"Anteeksi jos olin töykeä. Minä en aina hallitse temperamenttiani. Mutta kun apulainen saapuu, me laitamme teille ja miehillenne oikein erityisen aterian."

Jack muisteli tovin varaston tilannetta. Nyt oli sopiva hetki ottaa esiin lihat ja aineet, jotka Jack oli mielessään luokitellut aluksen kelvollisimmiksi. Hän lupasi miehelle toistamiseen eritysen aterian ja lähti sitten tyytyväisenä hyräillen vapaa-aikansa viettoon. Hän kiersi keittiön kautta, tarkastaen että kaikki oli kunnossa seuraavaa rupeamaa varten ja suuntasi sitten hyttiinsä, näkyvää hyväntuulisuutta huokuen.

P.S. Olisi silti kiva tietää, kenen kanssa Jack on ollut tekemisissä. Olisi helpompi pelata jos tietäisi edes toisen hahmon nimen tai aseman. Mieluiten molemmat. Hahmoni ne kuitenkin tietää. Ei, "Hänen esimiehensä" ei selvittänyt, onko kyseessä Jackin vai Johnnyn esimies. Sana voi viitata ihan kumpaan tahansa. Lause- ja asiayhtydestä voisi pätellä, että kyseessä on todennäköisemmin Jackin esimies, mutta edellisessä viestissä tein kyllä selväksi, että halusin tavata Johnnyn esimiehen.
"The generation of random numbers is too important to be left to chance."
-Robert R. Coveyou
Avatar
Kronus
 
Viestit: 327
Liittynyt: 19.11.2009 12:57

Edellinen

Paluu Peli

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa

cron