Luku 1

Paikka varsinaisen pelin tapahtumille.

Re: Luku 1

ViestiKirjoittaja kardinaali » 01.02.2011 13:33

Kiirionia alkoi hiukan hermostuttaa kun hän ajatteli, että Junia saattoi kuvitella hänen olevan kovinkin oppinut. Hän ei kuitenkaan halunnut lannistaa Juniaa, joten Kiirion piti epävarmuutensa sisällään. Joka tapauksessa hänhän oli maininnut aikaisemmin, ettei ollut vielä kovin taitava.

"Palkka kuulostaa hyvältä ja helpottaa huomattavasti tilannettani. Työnhaussa minä meinaan täällä olenkin", Kiirion vastasi. Hän laski mielessään, että jos hän eläisi säästeliäästi, hän voisi olla vaikka työttömänä loppukesän. Tietysti olisi mukavaa viedä jotain rahaa kotiinkin, mutta Kiirion ei halunnut ottaa sellaisesta mitään paineita.

"Minulla on keihäs", hän vastasi Junialle kun tämä mainitsi, että he saattaisivat kohdata vihollisia. "Osaan toki puolustaa itseäni, mutta en kovin tehokkaasti. Itse asiassa...", Kiirion vaikeni. Hän ei ollut lainkaan varma, osasiko käyttää asettaan kovin tehokkaasti kuivalla maalla.
"No, ei mitään. Minulla tosiaan on jo ase ja osaan käyttää sitä." Hän sanoi Junialle ja hymyili.
"Milloin me lähdemme ja missä kokoonnutaan?"
Kuva
Avatar
kardinaali
 
Viestit: 503
Liittynyt: 19.11.2009 12:34

Re: Luku 1

ViestiKirjoittaja Kronus » 03.02.2011 18:29

Junia nousi tyytyväisenä ja ravisti Kiirionin kättä. Sitten hän ojensi Kiirionille pussillisen kolikoita ja sanoi: "Hienoa. Nähdään ylihuomenna auringon noustessa Haeronin portilla - se on portti Tricanin suuressa muurissa, lähellä kaartin parakkeja. Ette voi olla löytämättä sitä."

Junia alkoi tehdä lähtöä, sanoen vielä: "Ostakaa mitä aiotte mukaan ottaa. Kaupungista saa paremmin tavaraa, matkalla Mustaan Metsään taas on vähän kauppapaikkoja. Suosittelen etelämuurin basaareita. Sieltä saa mitä vain."

Junia tuli ajatelleeksi jotain ja lisäsi vielä ennen lähtöään: "Ja jos törmäätte Falusiin niin muistuttakaa häntä lähdöstä. Hän on parrakas nuori mies, joka polttaa piippuaan tauotta, peittääkseen raaka-aineidensa hajun. Falus on siis apteekkari ja hänellä on laboratorio basaarissa. Sitä siis sanotaan laboratorioksi, mutta se on koju siinä missä ne muutkin. Tosin Falus ei ehkä ole laboratoriossaan. Viimeksi kun hänet näin, hän touhotti jotakin oraakkelista, joka oli tulossa kaupunkiin. Sellainen karismaatikko ja saarnamies, luultavasti. Yleensä sellaiset tuottavat vain ongelmia. Kaupunginvartijoille lisätään aina vahtivuoroja, kun sellainen saapuu kaupunkiin, ja yleensä syystä. He tuovat mukanaan vain levottomuuksia. Kuulin, että oraakkelikin esiintyy basaarissa, joten voi olla että Falus on jo täysin hänen lumoissaan, eikä ehdi kaupitella keitoksiaan", Junia naurahti. "Falusille tekee hyvää saada vähän raitista maaseudun ilmaa."

Sitten Junia lähti. Jotkut Kiltin Peikon asiakkaat katsoivat laiskasti hänen peräänsä. Joku ihmetteli ääneen, kuinka sotilas oli yksin liikkeellä. Joku toinen kommentoi univormupukuisia naisia.
"The generation of random numbers is too important to be left to chance."
-Robert R. Coveyou
Avatar
Kronus
 
Viestit: 327
Liittynyt: 19.11.2009 12:57

Re: Luku 1

ViestiKirjoittaja kardinaali » 04.02.2011 12:28

"Kiitos", Kiiron vastasi ja otti rahat. Hän ei välittänyt laskea niitä, koska luotti Juniaan.
Hän laittoi Falusin tuntomerkit tarkasti mieleensä ja päätti seuraavana päivänä mennä ostoksille. Tosin ajatus jostain levottomuuksia lietsovasta oraakkelista basaareissa ei oikein rohkaissut hänen mieltään.

Kiirionilla ei sinänsä ollut käsitystä siitä, mitä matkalla tarvitsisi. Hän oletti, että matkustaminen erämaassa oli suhteellisen samanlaista sekä maalla että vedessä. Hän päätti laatia varustelistan vielä ennen nukkumaanmenoa.

Kiirion oli onnistunut saamaan töitä jo yhden illan aikana. Se oli varmasti hänen uusi ennätyksensä. Hiipivä jomotus ohimoilla alkoi kuitenkin kertoa Kiirionille, että oli pian palattava takaisin veteen. Hän oli saanut syödäkseen ja löytänyt töitä, joten mikään ei sinänsä enää pidätellyt häntä majatalossa. Hänellä ei tosin ollut tiedossaan muutakaan paikkaa jonne asettua yöksi. Emäntä oli sanonut pikaisesti jotain sellaista, että yösijapaikkojakin löytyi.

"Anteeksi", Kiirion kysyi yhdeltä tarjoilijatytöltä "Tiedätkö onko täällä tilaa vielä majoittua yöksi? Ja, tuota, käykö täällä paljon sellaista väkeä, jotka asuvat pääsääntöisesti vedessä?"
Kuva
Avatar
kardinaali
 
Viestit: 503
Liittynyt: 19.11.2009 12:34

Re: Luku 1

ViestiKirjoittaja Kronus » 05.02.2011 14:08

Tytön ilmeestä näki, että kysymys esitettiin hänelle ensimmäistä kertaa. "Vedessä...? Niinkuin merimiehiä, vai...? Mutta, eihän..." Tyttö meni silminnähden hämmennyksiin koko ajatuksesta. Hän sai kuitenkin sanottua, että huone yöksi tai useammaksikin oli aivan varmasti saatavana, ja kylpykin voitiin järjestää.

Kylvylle ei oikeastaan ollut vaihtoehtoja, jos halusi itsensä kastella, paitsi lähteä joenrantaan. Kaupungin ulkopuolella sijaitsi tavarasatama, jonne Kiirion oli saapunut laivan mukana. Se oli keinotekoisesti luotu satama, eikä joki kantanut laivoja siitä enää ylemmäs yläjouksulle, saati tullut sisään kaupunkiin. Kaupungissa oli kuulemma kylpylä, mutta se ei ollut avoin tavalliselle kansalle. Joitakin suihkulähteitä Kiirion oli nähnyt, mutta ei niin suurta että siinä voisi varsinaisesti pulahtaa.

--------------

Kun Kiirion saapui basaariin, siellä oli jo tohinaa. Etelämuurin varjossa oli pieni, kolea ja ahdas tori, joka jatkui muurin alle kaivettuihin hämäriin käytäviin. Käytävät olivat yllättävän leveät ja lämpimät. Ne olivat vahvarakenteiset ja mukailivat muurin muotoa. Öljylamput lämmittivät ja valaisivat pehmeästi tilaa erilaisten kojujen ympärillä, joita oli monenkokoisina vierivieressä. Käytävän varteen kaivetut varastot oli mutettu kaupoiksi. Väkeä oli melko paljon: ihmisiä, kääpiöitä ja puolituisia. Kauppiaat huutelivat ja asiakkaat kyselivät. Näytti siltä, että miltei mitä vain oli saatavilla. Erään varaston luona oli suuri väkijoukko, joka näytti odottavan jotakin. Joukossa näkyi myös Junian kuvauksen kaltainen mies piipuaan tuprauttelemassa.
"The generation of random numbers is too important to be left to chance."
-Robert R. Coveyou
Avatar
Kronus
 
Viestit: 327
Liittynyt: 19.11.2009 12:57

Re: Luku 1

ViestiKirjoittaja kardinaali » 05.02.2011 16:29

Kiirionia ei huvittanut lähteä takaisin joelle, missä oli kylmää ja levotonta. Erämaassa yöpyminen oli joka tapauksessa edessä sitten, kun hän lähtisi kohti Mustaa Metsää. Joten hän maksoi huoneesta ja kylvystä. Aamulla herätessään hän huomasi nukkuneensa lämpöisessä vedessä paremmin kuin pitkiin aikoihin edes kotonaan.

Virkistyneenä ja hyväntuulisena hän puki vaatteet ylleen, otti keihäänsä ja lähti tekemään ostoksiaan basaarien tungokseen. Kiirion halusi veitsen (suuremman, kuin hänen oma puukkonsa oli) ja ämpärin. Ehkä jotain muutakin. Hän ajatteli pitää silmänsä auki heräteostosten varalta. Erämaassa saattoi tarvita kaikkea yllättävää, kuten köyttä tai muuta sellaista. Kiiron koitti kiertää ruuhkaisimpia paikkoja, mutta nähdessään Falusin (tai ainakin kuvaukseen sopivan miehen) hän meni tämän luokse.

"Anteeksi", Kiirion sanoi miehelle "Oletteko kenties Falus? Junia kertoi, että sen niminen mies löytyisi täältä. Minä olen Kiirion. Meistä taitaa tulla matkakumppanit huomenna kun pitäisi mennä Mustaan Metsään."
Kuva
Avatar
kardinaali
 
Viestit: 503
Liittynyt: 19.11.2009 12:34

Re: Luku 1

ViestiKirjoittaja Kronus » 08.02.2011 18:01

Kiirionin ei tarvinnut kuin katsoa kohti kojua, jossa oli useitakin veitsiä esillä, kun jo eräs kovaääninen, suurihampainen kääpiö nimeltään Firrion oli tarjoamassa hänelle muutamaa. Kääpiö esitteli ensin kultaisin kirjailuin koristeltua ja käyrää Oerkilaista veistä, ja heti perään Dragonian sotaväen selviytymisveitsen jäljitelmää. Hänellä oli myös ainutlaatuinen erikoisuus: veitsi jonka terä yllättävästi avautui jousimekanismin voimasta kolmihaaraiseksi. Se oli suunniteltu vastustajan miekan kaappaamiseen ja katkaisuun. Lith Tirorin kuulujen käsityöläisten valmistaman ämpärin hän veti esiin myyntipöydän alta ja lupasi sen kaupan päälle.

Piippua polttava mies katsoi Kiirionia yllättyneenä, kun Kiirion tuli puhumaan hänelle. "Kyllä olen Falus, mutta... Kukas te olette? Mistä tiesitte että olen lähdössä Junian kanssa Mustaan Metsään? Tai siis... ai. Olet tulossa mukaan, niinkö? Onko Junia pyytänyt sinut mukaan? Mistä te oikein tunnette hänet? Minä olen tuntenut Junian lapsesta asti, enkä ole ikinä kuullut..." Falus katsoi Kiirionia päästä jalkoihin ja osoitti piipullaan tätä kohti ylimalkaisesti. "...teistä."

Falus, piippuaan imien, katseli tovin saappaitaan ja vaikutti harmistuneelta tai mietteliäältä. Hänen hajunsa tosiaan oli aivan omalaatuinen. Sitten hän katsoi Kiirionia ystävällisemmin, kätteli tätä ja sanoi: "Noh. Terve sitten. Minä olen Falus ja teen lääkkeitä. Siksi lähden Mustaan Metsään - ettei siellä sattuisi mitään vakavaa. Mutta mikäs sinut tänne tuo? Tulitko pyytämään apua Rotwangilta? Hän on kuuluisa oraakkeli joka näkee tulevaisuuteen. Juu, olen kiinnostunut tulevaisuudesta. Haluan tietää... siitä."

Väki heidän ympärillään odotti varaston oven edessä oraakelin saapumista. Oli selvää, että he eivät pitäneet Rotwangia tavallisena kuolevaisena. He odottivat lähettilästä, vapahtajaa.
"The generation of random numbers is too important to be left to chance."
-Robert R. Coveyou
Avatar
Kronus
 
Viestit: 327
Liittynyt: 19.11.2009 12:57

Re: Luku 1

ViestiKirjoittaja kardinaali » 09.02.2011 11:34

Falusin reaktio hämmensi Kiirionia. Vaikutti siltä, kuin mies ei olisi pitänyt hänestä, vaikka he olivat vasta vaihtaneet muutaman sanan.
"En minä tunne Juniaa, näin hänet ensimmäisen kerran Kiltissä Peikossa, kun hän tuli hakemaan väkeä matkalle Mustaan Metsään. Minä tulin tänne työnhakuun ja kun sopiva tehtävä noin helposti tuli eteeni, niin ilmoittauduin mukaan", Kiirion sanoi ja lisäsi nopeasti: "Minulla ei ole mitään henkilökohtaisia juttuja tässä mielessä, olen vain työvoimaa." Hän tulkitsi Falusin kummallisen reaktion kiintymykseksi Juniaa kohtaan. Ehkä mies ei halunnut muita matkalle, joka, vaikka saattoikin olla vaarallinen, oli ehkä miehen mielessä piirtynyt romanttiseksi retkeksi luontoon.

"Hienoa, on turvallisempi matkustaa kun tietää, että mukana on joku joka osaa hoitaa haavoja", Kiiron sanoi ja kätteli hänkin Falusia.
"Minä olen ammatiltani samaani. Tai siis en ihan varsinaisesti valmis vielä. Minä olen tullut tänne vieraille maille mestarini ja opettajani kehotuksesta."
"Oraakkelin vuoksi en ole täällä", Kiirion vastasi "Vaan tekemässä ostoksia. Katso, löysin jo puukon ja ämpärin", hän esitteli tyytyväisenä ostoksiaan Falusille. "Tämä veitsi on metallia. Minä en yleensä pidä sellaisista aseista, mutta ne ovat toki aivan erityisen välttämättömiä. Melkein kaikki, mikä tehdään metallista, on tarkoitettu toisten vahingoittamiseen tai vangitsemiseen", Kiirionilla jäi lause kesken, kun hän tajusi omituisen, odottavan ilmapiirin. Hän ei ollut pitänyt oraakkelia mitenkään erityisenä henkilönä, mutta alkoi ymmärtää, että kyse ei ehkä ollutkaan mistään toritaikurista.

"Minä en ollut edes kuullut aikaisemmin tästä Rotwangista", Kiirion kuiskasi Falusille.
"Miksi sinä haluat tietää tulevaisuuden? Onko jotain pelottavaa odotettavissa? Onkohan se ihan viisasta se ennustaminen?" Tulevaisuuden ja kohtalon ennustaminen oli Kiirionin mielestä vaarallista ja hiukan arveluttavaa magiaa. Jos ei ollut aivan varma, keiden henkien kanssa asiasta konsultoi, saattoi vahingoittaa itseään pahasti. Kiirion toki oivalsi esimerkiksi metsästysretken onnistumisen ennustamisen kalan sisälmyksistä olevan varsin hyödyllistä, mutta missään nimessä se ei kuitenkaan ollut täysin luotettavaa. Huonoimmassa tapauksessa metsästäjät luottivat liikaa ennustukseen, eivätkä uhranneet metsästysonnen eteen soveliasta uhria meren jumalalle. Sellaiset metsästäjät joskus katosivat meren syvyyksiin enää koskaan palaamatta perheensä luokse.
Kuva
Avatar
kardinaali
 
Viestit: 503
Liittynyt: 19.11.2009 12:34

Re: Luku 1

ViestiKirjoittaja Kronus » 11.02.2011 15:55

Falusin olemus kertoi, ettei hän halunnut selitellä, miksi oli paikalla. Minkäänlainen hurmos ei näyttänyt kuitenkaan vaikuttavan häneen. "Sanotaan vaikka, että ne jotka eivät tunne tulevaisuuttaan, ovat tuomittuja toistamaan menneissyyttään," hän suostui kuitenkin sanomaan.

Enempää ei Kiirion ehtinyt kuitenkaan kysellä, koska silloin joukossa syntyi hämmennystä. Kuului naisen huuto, jota seurasi heti tuuppimista. Ruskeaan viittaan sonnustautunut hahmo säntäsi kohti basaarikäytävän hämärää. "Varas! Vartijat! Napatkaa hänet!" nainen huusi kovalla äänellä hahmon perään. Hahmosta oli vaikea sanoa edes rotua, ja naisen omat piirteet oli vähintään yhtä hyvin peitetty. Nainen piteli nuorempaa tyttöä käsipuolessaan. Samassa tyttö, joka oli pukeutunut naisen tavoin, lyyhistyi naista vasten kuin pyörtyen. "Voi luoja!" nainen huusi epätoivoisena, koska tytön paksu viitta alkoi kyljen kohdalta tummua verestä.
"The generation of random numbers is too important to be left to chance."
-Robert R. Coveyou
Avatar
Kronus
 
Viestit: 327
Liittynyt: 19.11.2009 12:57

Re: Luku 1

ViestiKirjoittaja kardinaali » 14.02.2011 16:27

Kiirion katsoi nopeasti varkaan suuntaan. Hän ei tiennyt, paljonko alueella oli vartijoita mutta uskoi, että joku heistä lähtisi varkaan perään. Kiirion pyrki naisen ja tytön luokse selvittääkseen, olisiko hänestä jotain apua. Hän toivoi, että tyttö ei ollut kuolettavasti haavoittunut, tai jos oli, niin hän toivoi, että lähettyvillä olisi kunnollisia parantajia. Kiirion osasi itse hiukan parannusmagiaa, kuten suurin osa hänen ammattinsa harjoittajista. Hän ei kuitenkaan ollut mikään pappi, eikä hänen ensiavustaan olisi mitään hyötyä, jos tyttö teki kuolemaa.
Kuva
Avatar
kardinaali
 
Viestit: 503
Liittynyt: 19.11.2009 12:34

Re: Luku 1

ViestiKirjoittaja Kronus » 16.02.2011 16:31

Kaaos syntyi tunneliin Kiirionin ympärille. Väki tungeksi, huusi ja säntäili hänen edessään. Kiirion onnistui pääsemään tytön luo. Tyttöä pitelevä nainen ei enää huutanut vaan katsoi Kiirionia tuimasti. Hän kuitenkin pyysi Kiirionilta apua. Myös Falus saapui Kiirionin kannoilla ja alkoi purkaa tavaroita laukustaan lattialle. Sen enempää Kiirion ei pystynyt näkemään, sillä hänen katseensa nauliutui tyttön kasvoihin.

Nainen laski tytön maahan makaamaan, jolloin tytön kasvot paljastuivat hupun alta. Ne olivat kauneimmat kasvot jotka Kiirion oli nähnyt veden päällä tai alla. Ihmistyttö näytti nukkuvalta. Hän oli nuori, suloinen ja niin ihmeellinen, että kaikki muu tuntui katoavan Kiirionin ympäriltä. Tungos ja huudot häipyivät pois, kun Kiirion todisti uskomatonta kauneutta, joka miltei teki kipeää.

Kiirion pääsi lumouksestaan kun Falus tarrasi häntä hartiasta. Kiirionin oli mahdoton sanoa, miten pitkään hän oli katsellut tyttöä, mutta aikaa ollut ei voinut kulua paljon koska nainen oli yhä tytön ylle kumartuneena. Falus näytti kärsivän samasta lumouksesta. Ja niin näyttivät muutkin heidän ympärillään. Sitten joku huusi: "Prinsessa!" Myös Falus sanoi silmät pyöreinä Kiirionille: "Se on Prinsessa Eria!" Ja kaaos pääsi uudelleen valloilleen. Väki huusi prinsessasta ja kirouksista, lisää väkeä tungeksi paikalle.

Nainen, jota puolestaan nimitettiin kuningattareksi, oli poissa tolaltaan ja koitti epätoivoisesti pitää väen kauempana tytöstä huutaen vartijoita. Juuri kun Kiirion ja Falus olivat jäämässä tungoksen jalkoihin kaikki hiljeni. Väen katseet kääntyivät toisaalle ja pian reitti aukesi tytön, naisen, Falusin ja Kiirionin luo. Heidän luokseen asteli paljain jaloin mies, jolla oli yllään avonainen punainen kaapu, eikä juuri muuta. Kaavun hihat olivat liian pitkät ja huppu onnistui kätkemään hänen kasvonsa. Vain muutama vaalea hiussuortuva näkyi hupun alta. Väkijoukon kuiskauksista Kiirion kuuli, että häntä kutsuttiin nimellä Rotwang. Mies kumarsi nopeasti mutta syvään ja lausui: "Teidän majesteettinne, kehotan teitä ja lääkäreitänne siirtymään rauhallisempaan paikkaan. tämä tunneli ei ole turvallinen. Saanko tarjota oman matalan majani käyttöönne?"

Mies kääntyi näyttämään tietä. Naista ei tarvinnut kehottaa uudeleen. Hän käski Kiirionin ja Falusin kantaa tytön varastohuoneeseen, jonne Rotwang heitä ohjasi.
"The generation of random numbers is too important to be left to chance."
-Robert R. Coveyou
Avatar
Kronus
 
Viestit: 327
Liittynyt: 19.11.2009 12:57

EdellinenSeuraava

Paluu Peli

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa

cron