Tausta:
Irwing Crenshaw ei eläessään ollut uskonnollinen mies. Hän uskoi silti yliluonnolliseen, koska työssään liittovaltion palveluksessa hän törmäsi odottamattomiin ja mahdottomiin asioihin. Vähä vähältä ne söivät hänen käsitystään tavallisesta, arkipäiväisestä maailmasta, jossa ihmiset elivät turvassa mystisiltä ja pimeiltä voimilta, kunnes jäljelle ei jäänyt juuri muuta kuin taistelu tuntematonta vastaan. Taistelu hyvän ja pahan välillä. Tarkoitus antoi hänelle voimaa ja rohkeutta, ja korkeamman aseman liittolaiset tekivät taistelun mahdolliseksi.
Tietyt Chicagon alueen Sabbat-laumat saivat 80-luvun alussa tuntea Crenshaw'n - eivät valtion agenttina, vaan vampyyrinmetsästäjänä. Crenshaw oli jahdissaan säälimättömän tehokas, mutta hän oli silti vain kuolevainen. Oli ajan kysymys milloin hän herättäisi niin paljon huomiota, että siihen vastattaisiin. Se joka siihen sitten vastasi oli eräs Toreador antitribu, joka tunnisti potentiaalin Crenshaw'n metodisessa toimintatavassa.
Kuten useimmilla Sabbatissa, Crenshaw'n kainiitiksi tuleminen oli raastava ja mieltä järkyttävä kokemus. Hänestä tuli se mitä hän vihasi. Lisäksi - tämän hänen sirensä halusi varmistaa - Crenshaw tajusi, ettei koskaan ollut taistellut minkään hyvän, totuuden tai edes ihmisten puolella. Häntä oli käytetty. Hänelle oli valehdeltu. Samanlaiset yön hirviöt, joita hän metsästi, olivat aseistaneet hänet ja lähettäneet hänet taisteluun, omista itsekkäistä syistään. Crenshaw, kuten kaikki kuolevaiset, oli pelinappula, pelissä jonka sääntöjä hän ei voinut käsittää.
Sen jälkeen Crenshaw liitettiin Sabbatiin ja hän löysi uuden totuuden. Hän kuunteli tarkaan pappien ja piispojen saarnat jihadista ja antediluvianeista, ensimmäisestä kaupungista, Kainista ja Abelista, Kainista ja Lilithistä, Kainista ja Jumalasta... Hän ei enää löytänyt samaa varmuutta jota oli kokenut kuolevaisena, mutta ymmärsi että varmuus oli illuusio. Hän löysi totuuden lähteen, ja ymmärsi ensi kerran Totuuden luonteen, kaiken takana säkenöivän Sanan. Silloin hänestä tuli pappi ja saarnamies, sekä nodisti.
Olemus:
Monille Sabbatiin liittyminen on yhtä kuin identiteettinsä uudelleenmääritteleminen. Samoin Irwingille. Jotta hän voi opastaa muita Kainin tiellä täytyy hänen näyttää siltä että on sitä tietä itse kulkenut. Sabbatissa, jossa äärimmäisyys on normi ja poikkeavuus tavallista, se vaatii hieman panostusta.
Vaikka Irwing ei näytäkään miltään hirviöltä (ainakaan Nosfertuihin tai Tzimisceihin verrattuna), hänen kehoaan on muokattu vicissitudella. Irwingin käsivarsiin, selkään, rintaan, kylkiin jne. on tatuoitu tekstikappaleita vanhoilla kielillä nodin kirjasta ja muista esoteerisistä, mm. kabbalistisista lähteistä. Hiukset ovat hartiapituiset, kuten Kainilla usein kuvataan olevan. Koska goottipunkki-tyyli on varsin muodikasta, etenkin Sabbat-piireissä, pukeutuu Irwing sen mukaan (Toreadorin pitää aina muistaa mainettaan), mutta jättää ylimääräiset krumeluurit (esim. lävistykset ja ketjut) pois antaakseen samalla kuvan askeettisesta henkisyydestä. Sabbatin rituaaleja toimittaessaan Irwing joko käyttää tummaa kaapua tai jättää yläkehonsa paljaaksi ja tatuoidut tekstit näkyviin.
Varusteet:
Partaveitsi, kirja joka sisältää otteita ja käännöksiä nodin kirjasta, rituaalitarpeet (mm. kuppi ja tikari, kynttilöitä).